CCOO rebutja l’ampliació d’horaris en el sector del comerç i demana a la Generalitat diàleg

logo serveisCCOO Serveis denuncia la contradicció que suposa ampliar horaris amb aquesta llei quant al Parlament de Catalunya hi ha una Comissió per la racionalització dels horaris i que no és possible voler tenir horaris europeus i al seu torn legislar tot el contrari.
Per a CCOO aquesta mesura no portarà més consum, no crearà més llocs de treball, ja que amb l’actual legislació laboral això només comportarà més flexibilitat per als treballadors i treballadores que veuran perllongada la seva jornada de treball i dificultarà el seu dret a la conciliació, més quant la majoria de persones treballadores en aquests sectors són dones.

No s’entén que avui, amb els comerços oberts fins a les 21 o 22 hores de la nit, sigui necessari ampliar mitja hora més diària i més diumenges o festius, més encara en l’època de digitalització de l’economia en què estem.

En tot cas, CCOO vam demanar que s’aprofiti aquesta llei per posar límits al descontrol dels comerços oberts 24 hores, emparats en la limitació dels 150 metres quadrats on la Inspecció de treball té molt a dir ia fer en relació a les jornades laborals i la contractació d’aquests establiments.

CCOO Serveis entén que la Generalitat trenca el consens social que hi havia amb l’anterior Llei de Comerç de Catalunya i es reuneix els desitjos del Govern del PP en els horaris comercial.

CCOO Serveis demana a la resta de partits polítics presents al Parlament que aprofitin el tràmit legislatiu per dotar el nostre país d’una llei que dinamitzi el nostre comerç en un entorn de digitalització de l’economia, que sigui font de creació de riquesa ia la vegada respecti els drets de les persones treballadores.

CCOO s’ofereix al diàleg i a aportar les seves propostes sense renunciar a mesures per defensar els drets laborals.

CCOO Serveis Catalunya