10 raons per les que l’últim acord sobre el ISDS segueix sent un mal acord

gaceta julio 2015Malgrat l’ampli rebuig social i sindical, el passat 8 de juliol el Parlament Europeu va aprovar, per 436 vots a favor, 241 en contra i 32 abstencions, una resolució a favor de les negociacions que els EUA i la UE estan mantenint, a esquena de la ciutadania, sobre el Tractat de Lliure Comerç (TTIP), així com la “reforma maquillada” del mecanisme de resolució de controvèrsies entre inversors i estats, conegut com ISDS, que segueix permetent a les multinacionals portar als Estats davant un tribunal d’arbitratge cada vegada que aprovin una llei que “amenaci” els seus interessos privats, situant els drets del capital i les empreses per sobre de l’interès de treballadors i ciutadans. CCOO, la CES, la CSI i l’AFL-CIO reiteren la seva oposició i rebuig al ISDS al TTIP, perquè constitueix una amenaça als drets laborals i socials conquerits fa molts anys, i atenta contra el sistema democràtic i els serveis públics, que es poden veure invalidats pel negoci i els interessos privats.

Fes clic aqui per accedir a la revista