6 de desembre de 2021

Procés consultiu sobre l’obertura comecial els diumenges i festius d’estiu

seccion_sindical

serveis

Companys/Companyes

Avui 8 d’octubre l’Ajuntament de Barcelona ha posat en marxa un procés consultiu sobre l’obertura comercial els diumenges i festius d’estiu en la zona declarada turística de la ciutat que actualment inclou barris de Ciutat Vella, l’Eixample, Sants-Montjuïc, Gràcia i Sant Martí.

Com recordareu, el passat estiu 2015 el govern municipal va mantenir la mateixa regulació acordada l’any anterior, la qual cosa significava que els comerços situats a les zones turístiques de Barcelona podien obrir vuit hores els diumenges dels mesos de juliol i agost i fins al 15 de setembre entre les 10 i les 18 hores. L’equip municipal es va comprometre, un cop finalitzat l’estiu, a reprendre el diàleg amb el teixit comercial i associatiu, els grups polítics, els sindicats i els consumidors per tal d’arribar a un ampli acord en benefici de tots els implicats.

El procediment de consulta es fa via on line, a través d’una enquesta a la qual es podrà accedir des del web de Comerç i Consum de l’Ajuntament de Barcelona www.barcelona.cat/consultacomerc. També s’hi podrà accedir des del web www.lamevabarcelona.cat

El procés es desenvoluparà en el seu conjunt durant 3 mesos, d’octubre a desembre. La fase d’enquesta on line finalitzarà el 8 de novembre, data després de la qual es publicaran els resultats de les aportacions rebudes que seran analitzades i presentades en una jornada on es convidarà als actors participants del procés. L’objectiu d’aquesta jornada és el de crear un espai de debat i reflexió per tal de cercar el màxim acord possible en l’obertura dels comerços durant els diumenges i festius de la temporada d’estiu. El procés finalitzarà amb l’articulació d’una proposta definitiva que seria aprovada en el Consell Plenari Municipal.

Des de l’agrupació de comerç de la Federació de serveis de CCOO us fem partícips actius en el procés perquè feu arribar a través de les webs la vostra opinió en aquesta matèria.

És de la màxima importancia que accediu als qüestionaris penjats a les webs indicades per deixar de manera clara la vostra opinió.

És molt important que feu els qüestionaris abans del 8 novembre 2015.

Feu clic aqui per accedir a la presentació en PDF del Procés consultiu horaris estiu

Gràcies per la vostra col·laboració!!!!!