Dj. ag. 6th, 2020

17 de maig, Dia contra la LGTBIfòbia

El 17 de maig se celebra el Dia Internacional Contra l’Homofòbia, la Transfòbia i la Bifòbia amb motiu de commemoració de la desclassificació de l’homosexualitat com a malaltia mental per part de l’Organització Mundial de la Salut el 17 de maig de 1990. La celebració d’aquest dia internacional té com a finalitat coordinar internacionalment l’organització d’activitats per incrementar la consciència sobre l’homofòbia, la transfòbia, la bifòbia i la fòbia a la intersexualitat. Així mateix, també pretén estimular l’interès de les autoritats i la població per garantir els drets LGTBI al món.

Què he de fer en cas de patir una discriminació per raó d’LGTBI-fòbia?

A Catalunya tenim la LLEI 11/2014, del 10 d’octubre, per a garantir els drets de lesbianes, gais, bisexuals, transgèneres i intersexuals i per a eradicar l’homofòbia, la bifòbia i la transfòbia. En cas d’una agressió o discriminació no laboral pots posar-te en contacte amb diferents entitats del teu territori com L’Observatori Contra l’Homofòbia o la XARXA Pública de Serveis d’Atenció Integral LGBTI de Catalunya (SAI), o segons la gravetat directament amb el cos de Mossos d’Esquadra.

Què he de fer en cas de discriminació LGTBI-fòbica a la feina?

Cal veure quines afectacions té aquesta discriminació:

• Acomiadament o sanció: Cal veure el cas quant abans millor atès que tenim uns terminis legals que no podem deixar passar. Derivació al GTJ o altre recurs d’assessorament legal.

• Canvi substancial en les condicions de treball: Intentar negociar amb l’empresa, amb el suport de la RLT, si és possible i en cas de no resolució derivar per fer denuncia.

• Assetjament per raó d’orientació sexual, identitat de gènere i expressió de gènere:

– Informar a un delegat o delegada de CCOO i comitè d’empresa així com a tots els organismes competents en qüestions de salut laboral de manera que es puguin prendre mesures sobre aquest tema.

– Activar els protocols d’assetjament de l’empresa, si existeixen.

– Denunciar:

– La Inspecció de Treball es regula per la Llei 42/1997, de 14 de novembre, ordenadora de la Inspecció de Treball i Seguretat Social.

– Aquestes actuacions tenen caràcter preferent i s’inicien en el termini de 7 dies en cas d’assetjament per raó de sexe.

Feu clic per veure el cartell de CCOO de Catalunya del dia contra la LGTBIfòbia 2020