CCOO seguim la negociació dels festius amb l’Ajuntament

El passat dia divendres 2 octubre 2015 vam tenir la primera reunió per tractar el tema dels horaris comercials amb el Sr. Ortega, Comissionat de Comerç, Consum i Mercats del Ajuntament de Barcelona.

El Sr. Ortega ens comunica que el proper 8 d’octubre el ajuntament a través del seu web penjarà diversos qüestionari on podrem interactuar els diferents actors socials on podrem trobar aquesta sèrie de preguntes:

1er Qüestionari

1. Quin és l’àmbit territorial
  2. Quina és la situació actual
  3. Modificar dades (pots treure o posar les dades que vulguis, modificar el nombre de diumenges a treballar, etc.)

2on Qüestionari

1. Horaris comercials
  2. Situació actual
  3. Desplaçaments d’horaris
  4. Terminis: situació actual juliol i agost i un apartat d’altres.
  5. Aportació de documentació de suport

Aquesta primera fase dura un mes i està obert a entitats de segon ordre, asaciones de comerç, sindicats, comerços (aportacions), AA.VV., associació de consumidors ia la ciutadania, el Sr. Ortega diu que també podrà participar que qualsevol ciutadà , encara que comenta que no és un procés dissenyat per a la ciutadania en general o a títol individual.

Aquest procés finalitzarà el 8 de novembre. El comissionat diu que l’ajuntament a encarregat estudis que farà públics, el tipus d’estudis que han fet són els següents:

1. Obertura i tancament durant l’estiu
  2. Hàbits ciutadans de consum
  3. Comerç (aportacions)

Els informes es publicaran al final del procés per no influir en el debat, es farà una jornada que està per definir on es presentaran els resultats que s’han anat obtenint, la previsió és que es pugui fer la jornada a finals de novembre o desembre i a partir d’aquí començarà el procés polític de negociació.

La pròxima reunió serà el proper dia 6 octubre 2015 a les 19:00 hores.

Seguirem informant!!!!!