Dj. Ago 22nd, 2019

ENS PLANTEM CONTRA LA BRETXA SALARIAL, CONTRA ELS SALARIS DE MISÈRIA I CONTRA LES VIOLÈNCIES MASCLISTES EN EL TREBALL

8 març 2018: CCOO convoca VAGA LABORAL de 2 h per torn de treball

CCOO convoca vaga laboral de 2 hores (2 hores, 1 minut i 36 segons és el temps que una dona ha de treballar més que un home en una jornada laboral per cobrar igual que ell) el 8 de Març del 2018. Amb el lema ‘ ens vam plantar contra la bretxa salarial, contra els salaris de misèria i contra les violències masclistes en el treball ‘, la convocatòria té els següents objectius:

– Increments salarials en tots els convenis. Cal pujar més els salaris més baixos.

– Plans d’igualtat a totes les empreses per evitar la bretxa salarial i totes les discriminacions.

– Treball estable contra l’ús fraudulent de la contractació a temps parcial, la temporalitat injustificada i les hores extres no pagades. Pla d’intervenció de la Inspecció de Treball.

– Ratificació, per part del Govern, del Conveni 189 de l’OIT, que regula els drets i les condicions laborals de les treballadores de la llar.

– Una Llei d’igualtat salarial.

– Augment del poder adquisitiu de les pensions.

– Pressupostos per a polítiques de benestar: dependència, salut, educació, criança …

– Protocols contra l’assetjament i la violència de gènere en el treball.

Amb la mobilització, hem de canviar la correlació de forces a les taules de negociació de cada empresa, de cada sector, per incrementar els salaris, controlar els temps de treball i desenvolupar plans d’igualtat. Ha arribat el moment d’impulsar canvis profunds que situïn les persones en el centre de les polítiques i de les accions perquè tothom guanyi.

Segons l’última Enquesta d’Estructura Salarial (juny de 2017) la bretxa a Catalunya se situa en el 24% del salari mitjà anual. És a dir que en una jornada laboral de 8 hores les dones treballem gairebé dues hores sense cobrar-les. En les ocupacions menys qualificades, la bretxa arriba a ser de més del 37%. S’ha de corregir aquesta injustícia. Tenim l’oportunitat de fer pujar el sòl salarial, de manera que generi moviments a l’alça per a tothom, i estrènyer la franja salarial, repartint millor la riquesa i estimulant una economia de progrés. La precarietat és majoritàriament femenina, i ho és més com més augmenta la desigualtat.

Tenim l’oportunitat de crear grans aliances socials per a la justícia i la vida en plenitud. Amb aquestes grans aliances, ha de canviar la correlació de forces davant les administracions i hem d’obtenir polítiques orientades al bé comú, a la vida plena, al benestar ia la sostenibilitat.

Tenim l’oportunitat de donar més poder econòmic a les dones, cosa que s’ha mostrat estratègica per a la reducció de la pobresa. L’acció política ha d’aconseguir equilibrar els treballs productius, de cura de les persones i dels béns comuns, de cultura, de convivència, de comunicació i transport? tots els treballs han de ser reconeguts en dignitat i en drets. Quan els col·lectius que pateixen més desigualtats i injustícies avancen, avança tota la humanitat.

¡Vives i lliures!

Unim-nos per la igualtat!

Participa en les mobilitzacions!

Convoquem vaga laboral de 2 hores el 8 de Març.

Donem suport a la vaga de consum, la vaga d’estudiants.

Concentracions al migdia davant els ajuntaments.

Manifestacions descentralitzades a la tarda.

>> Manifest de convocatòria de la vaga laboral del 8 de març

>> Vaga març 8 GACETA SINDICAL