Unes 60.000 persones es manifesten a Barcelona contra la suspensió de drets

Aquest diumenge, 29 de maig, unes 60.000 persones i més de quaranta entitats socials, sobiranistes, sindicals i culturals de Catalunya, juntament amb l’adhesió d’alguns partits polítics, es van manifestar a Barcelona sota el lema compartit “Els drets no se suspenen: treball digne, drets socials i democràcia real”.

Les organitzacions convocants, darrere d’una única pancarta, van iniciar la gran manifestació a la plaça d’Urquinaona i van avançar fins al davant de la Delegació del Govern, a pla de Palau, com a reacció per la suspensió de les lleis d’emergència habitacional i energètica i la llei d’igualtat per part del Tribunal Constitucional; els recursos d’inconstitucionalitat del Govern del PP i les lleis que han suposat la pèrdua de drets polítics, socials i laborals i la retallada de serveis públics per part de diferents governs; el buidatge de competències del Parlament de Catalunya; l’increment alarmant de la pobresa i les desigualtats socials i la manca d’instruments per combatre-la; la urgència de l’aprovació de la ILP de la renda garantida de ciutadania i, en general, per a la defensa dels drets de ciutadania com a garantia per a combatre la pobresa (habitatge, educació pública de qualitat, sanitat pública per a tothom, societat inclusiva, treball digne, etc.).

Feu clic per veure l’àlbum de fotos de la manifestació del 29 de maig ‘Els drets no se suspenen: treball digne, drets socials i democràcia real’